ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΔΕΞΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ ΜΑΣ!

Δευτέρα 6 Μαΐου 2024

Ἀναστήτω ὁ Θεός, καὶ διασκορπισθήτωσαν οἱ ἐχθροὶ αὐτοῦ...


Αυτό το πράγμα που γίνεται το βράδυ της Ανάστασης, είναι από τη μια να γελάς και από την άλλη να κλαις! Διότι λες, βρε παιδί μου, δεν καταλαβαίνουν άραγε οι άνθρωποι; Μόλις πούμε το "Χριστός Ανέστη" απαγγέλουμε κάποιους στίχους από τις προφητείες. Και λέει μία προφητεία:
«Ἀναστήτω ὁ Θεός, καὶ διασκορπισθήτωσαν οἱ ἐχθροί αὐτοῦ, καί φυγέτωσαν ἀπὸ προσώπου αὐτοῦ οἱ μισοῦντες αὐτόν.»
και βλέπεις φεύγουν φεύγουν φεύγουν.
Βρε, πού πάτε; Ελάτε πίσω!
Πάτε ύστερα, βρε! Μετά από κανένα πεντάλεπτο, κανένα δεκάλεπτο!
Τώρα βρήκατε να φύγετε, που λέει η Εκκλησία, "Να φύγουν οι εχθροί του Χριστού! Να φύγουν οι μισούντες αυτόν!"
Όπου φύγει-φύγει...
Μα τι πειρασμός είναι αυτή η υπόθεση!
Τι θρίαμβος του σατανά! Πραγματικά δηλαδή, αν είχαμε πνευματικά μάτια θα βλέπαμε το διάβολο να τρίβει τα χέρια του, ας πούμε. Να λέει, "Τι ωραία, τι ωραίο θέαμα!". Και ιδίως εμείς που στεκόμαστε ψηλά που είναι το Ευαγγέλιο για να το ακούσουν όλοι, περιμένουν όλοι να ακούσουν το Ευαγγέλιο, το Χριστός Ανέστη, και έτσι όπως είναι ένα πλήθος ανθρώπων κάτω, χιλιάδες άνθρωποι, σε 4 με 5 λεπτά φφφφ

Αγία Σοφία της Κλεισούρας (♰ 6 Μαΐου 1974) 50 χρόνια από την κοίμηση της Αγίας.

Αγία Σοφία της Κλεισούρας (♰ 6 Μαΐου 1974)
50 χρόνια από την κοίμηση της Αγίας.


Οι αναρτήσεις μας

Ο θαυμάσιος άγιος Γεώργιος από την Μονή της Χώρας της Κωνσταντινούπολης



  Ο θαυμάσιος άγιος Γεώργιος από την Μονή της Χώρας της Κωνσταντινούπολης, τοιχογραφία των αρχών του 14ου αιώνα, φτιαγμένος από υψηλότατης ποιότητας καλλιτεχνικό εργαστήριο της Πρωτεύουσας της Αυτοκρατορίας. Σήμερα, ημέρα της εορτής του, το Καθολικό της Μονής μετατράπηκε πάλι σε ισλαμικό τέμενος.
+Ε. Γ.-πηγή

"Τρέχε Γεώργιε ίνα λάβεις τον ποθούμενο Κύριον."

Μητροπολίτου Λεμεσού Αθανασίου

  Έχει ένα συγκινητικό στιγμιότυπο από τη ζωή και τα μαρτύρια του Αγ. Μεγαλομάρτυρος Γεωργίου του Τροπαιοφόρου, το οποίο πραγματικά το λέω συχνά αλλά είναι τόσο σημαντικό και τόσο εκφραστικό. 

  Λέει λοιπόν στο βίο του Αγίου Γεωργίου ότι μέσα στα πολλά μαρτύρια που υπέμεινε ο Μάρτυς αυτός, ο γενναίος αυτός Μάρτυρας, ο αδάμαντας αυτός του Χριστού και της Εκκλησίας, νέος στην ηλικία 20-22 χρόνων παλικάρι, τον οδήγησαν στο στάδιο μέσα στο πλήθος εκείνων των ανθρώπων οι οποίοι φώναζαν και έλεγαν διάφορα. Και τι έκαναν; Πήραν σιδερένια παπούτσια τα οποία μέσα είχαν καρφιά. Σκεφτείτε εμάς καμιά φορά μπαίνει στο παπούτσι μας μια μικρή πέτρα και δεν μπορούμε να περπατήσουμε, μας πληγώνει, θέλουμε να τη βγάλουμε, δεν μπορούμε, είναι πολύ οδυνηρό και ενοχλητικό. Είχε καρφιά μέσα στα παπούτσια του τα σιδερένια και τα έβαλαν στη φωτιά και τα πύπρωσαν τόσο, λέγει ο βίος του, ώστε έγιναν ένα με το πυρ. Κατακόκκινα τα παπούτσια αυτά. 
 Και έφεραν άλογα, Αραβικά άλογα, που τρέχουν πολύ, και τα έδεσαν και φόρεσαν τα πυρακτωμένα παπούτσια του μάρτυρος Γεωργίου με τα καρφιά αυτά και τον έδεσαν πίσω από τα άλογα. Κι άρχισαν να τρέχουν τα άλογα και αυτός έπρεπε ή να τρέξει ή αν έπεφτε κάτω θα γινόταν χίλια κομμάτια, θα τον διέλυαν μέσα στο δρόμο με τη φόρα αυτή και την ταχύτητα των αλόγων. 
 Και λέγει ο βίος του, "το πλήθος φώναζε εναντίον του Γεωργίου και ούρλιαζε και έκαναν αλαλαγμούς". Σκεφτείτε λοιπόν εκείνη την ατμόσφαιρα! 

 "Ο δε γενναίος μάρτυς του Χριστού, Γεώργιος" -λέγει το συναξάριο- "μετά πολλής προθυμίας έτρεχεν λέγων εις εαυτόν", έλεγε στον εαυτό του: "Τρέχε Γεώργιε ίνα λάβεις τον ποθούμενο Κύριον."

Ένας περιοδεύων λυγμός είναι η Ανάσταση


Ένας περιοδεύων λυγμός είναι η Ανάσταση, ένας λυγμός που στις δώδεκα παρά κάτι -εκεί στο σκότος, πριν το "δεύτε λάβετε φώς"- ελευθερώνεται σε κλάμα βαθύ, σεβαστικό (γι' αυτό και σιωπηλό) και ουσιαστικό.

Κλαις -επιτέλους- δάκρυα κρατημένα καιρό, μπουρίνι που σε παίδευε χειμώνα ολόκληρο, κλαις απελευθέρωση παλιών Μεγαλοβδόμαδων-απολύτρωση και στα βρεγμένα σου μάγουλα ανασταίνονται χρώματα κόκκινα, αυγών του εθίμου και μέσα σου -στη θέση του λυγμού- υψώνεται το "Χριστός Ανέστη" πιο δυνατά κι από κείνο του παπά και των ψαλτάδων.

Φώτα, θριαμβευτικά άμφια, άνθρωποι, δαφνόφυλλα, φιλιά, Παπαδιαμάντια παιδιά επιδεικνύοντα τα στολίδια των λαμπάδων τους και εντός σου το απερίγραπτο.
Στο τέμπλο η άρρητη χαρά των ταπεινών αγιογραφημένων και εκείνη η λάμψη του νικητή Χριστού.

"Χριστός Ανέστη" γαλήνιο χαμόγελο για την αναπαυμένη Παναγιά, με τους πρόσφατους καημούς του Υικού Σταυρού, κρυμμένους -πια- εκεί που κομποδένει τους πόνους των ανθρώπων.
"Χριστός Ανεστη" όλη η ζωή μας σε δυο λέξεις. Και θα είναι πάντα έτσι.
"Χριστός Ανέστη"

Η λέξη "γεώργιον", απ' όπου παίρνει και το όνομά του ο άγ. Γεώργιος...


Η λέξη "γεώργιον", απ' όπου παίρνει και το όνομά του ο άγ. Γεώργιος, σημαίνει στα Αρχαία Ελληνικά την καλλιεργημένη/οργωμένη γη/έκταση, τον αγρό γενικότερα, αλλά και την καλλιέργεια, όπως και τον προκύπτοντα από αυτήν καρπό / την καρποφορία.

Τη λέξη αυτή θα τη συναντήσουμε στην Παλαιά Διαθήκη, εκτός των άλλων στη "Σοφία Σειράχ", 27:6 ("γεώργιον ξύλου ἐκφαίνει ὁ καρπὸς αὐτοῦ" = "ο καρπός του καλλιεργημένου δέντρου φανερώνει το είδος του / την αξία του") και στις "Παροιμίες", 24:5 ("κρείσσων σοφὸς ἰσχυροῦ καὶ ἀνὴρ φρόνησιν ἔχων γεωργίου μεγάλου" = "είναι καλύτερος ο σοφός άνθρωπος από τον ισχυρό, και ο συνετός/μυαλωμένος άνθρωπος από μεγάλη καλλιεργημένη έκταση").

Και στην Καινή Διαθήκη: "Θεοῦ γεώργιον, Θεοῦ οἰκοδομή ἐστε" ( = "Είστε αγρός που καλλιεργείται από τον Θεό, είστε οικοδόμημα του Θεού") (Α΄ Κορ. 3:9).

Σε ένα τροπάριο του Εσπερινού του αγ. Γεωργίου, ο ιερός υμνογράφος περιστρέφεται

Αναρτήσεις αφιερωμένες στον Άγιο Γεώργιο..!

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ.Ετη πολλά και ευλογημένα στους εορτάζοντες

Αναρτήσεις από το έτερον μπλόγκ μας-https://agiosgeorgios57.blogspot.com/


Θαύμα του Αγίου Γεωργίου-Μάνααααα!!! Μιλάωωω!!!

-Ένας ήταν και τράβηξε στον Παράδεισο εκατοντάδες

-"Ω Γεώργιε μάρτυς, το γλυκύ πιστοίς πάσι όνομα και πράγμα υπάρχων”

-Η ζωντανή παρουσία του Αγίου Γεωργίου του Τροπαιοφόρου στην βυζαντινή Κωνσταντινούπολη

-«Εγώ πήγα στο Χριστούλη και στην Παναγίτσα ψηλά στον ουρανό με το άσπρο άλογο του Αγίου Γεωργίου!

-Ο Άγιος Γεώργιος είναι πάντοτε ζωντανός και παρών ανάμεσα μας!

-Πατέρες, περπατάω τα ογδόντα μου, δεν θα ξαναγιορτάσω στη γη τον άηΓιώργη μου και θέλω να τον ευαρεστήσω φέτος περισσότερο…

-Το θαύμα του Αγ.Γεωργίου στην Ζάκυνθο(1688)

-Ο όσιος Γεώργιος Καρσλίδης κι ο άγιος Γεώργιος ο Τροπαιοφόρος.

-Να ξέρετε όμως Πατέρες, ότι ο Άγιος Γεώργιος ο Τροπαι­οφόρος έχει ένα κοντάρι τρία μέτρα!

-«Ανέτειλεν ιδού το της Χάριτος έαρ, επέλαμψε Χριστού η Ανάστασις πάσι και ταύτη συνεκλάμπει νυν Γεωργίου του Μάρτυρος η πανέορτος και φωτοφόρος ημέρα».

-Η συγκλονιστική μαρτυρία ενός Γιατρού: ο άγιος Γεώργιος και ο άγιος Νεκτάριος βοηθούν βαριά ασθενείς

Με αφορμή την μεγάλη γιορτή του Αγίου Γεωργίου του Τροπαιοφόρου μια περιήγηση στην τέχνη Ανατολής και Δύσης

Με αφορμή την μεγάλη γιορτή του Αγίου Γεωργίου του Τροπαιοφόρου μια περιήγηση στην τέχνη Ανατολής και Δύσης -καθότι ο άγιος τιμάται ιδιαίτερα σε όλο τον ευρωπαϊκό χώρο. 





Από την Μονή του Σινά (κηρίχυτη εικόνα του 6ου αι: ο Άγιος Γεώργιος και ο Άγιος Θεόδωρος πλαισιώνουν την Παναγία, 
στους Αγίους Αναργύρους της Καστοριάς οι Άγιοι Γεώργιος και Δημήτριος(1180), την Ιερά Μονή Μεγίστης Λαύρας(13ος αι) 
και την Παναγία Τρυπητή Αιγίου (14ος αι)

Λιτανεία της Δευτέρας Αναστάσεως στην Καππαδοκία


Λιτανεία της Δευτέρας Αναστάσεως  στα Προπύλαια του ναού των Αγίων Θεοδώρων στη Μαλακοπή της Καππαδοκίας.

Έτσι, με λαμπρότητα, γιόρταζαν την Πασχαλιά, το Μέγα Πάσχα, οι πρόγονοι μας στην Καππαδοκία. Βέβαια, στα χωριά τα μικτά, με τουρκικό πληθυσμό επίσης, η λιτανεία περιοριζόταν στο προαύλιο της εκκλησίας και του σχολείου, που ήταν συνήθως στην αυλή της εκκλησίας. Στις αμιγείς ελληνικές κοινότητες, η λιτανεία γινόταν σε όλο το χωριό, τα νεκροταφεία και τις άκρες του χωριού. Όπως για παράδειγμα στα Φάρασα.

Μετά τη Λιτανεία, μετά τον εορτασμό της Ανάστασης, ξεκινούσε η μεγάλη γιορτή για το Μέγα Πάσκα. Ξεκινούσε ο Μεγάλος Χορός, ο Πασχαλινός Χορός. Εκεί στην αυλή της εκκλησίας. Εκεί, άρχιζαν οι πανάρχαιοι κύκλιοι χοροί των Ελλήνων της Καππαδοκίας. Ελληνόφωνων και τουρκόφωνων

Κυριακή 5 Μαΐου 2024

ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΩΣΠΟΥ Ν’ ΑΝΟΙΓΟΚΛΕΙΣΕΙΣ ΤΑ ΜΑΤΙΑ


 Ήταν σε θέση να συνοψίζει την αιώνια ζωή μέσα σε λίγες λέξεις και να το κάνει με ακρίβεια στη μετάδοση της αποκαλύψεως της ορθοδόξου θεολογίας.
Αυτά τα έλεγε ο π.Κουστένης, όχι διαβάζοντας από μέσα, αλλά από στήθους ενώπιον ακροατηρίου, μιλώντας αργά, πηχτά με μεγάλες κουταλιές από μέλι του πεύκου, όπως πάντα με τα μάτια κλειστά ή μισάνοιχτά και με πνοές από ξύλα του τζακιού του χειμώνα και αναπνοές από τον ήλιο του μεσημεριού του καλοκαιριού:
«Όταν θα έλθει, κατά τη Δευτέρα Παρουσία, ο Κύριος και δυνάμει της δικής Του Αναστάσεως, τι θα κάνει με τη φωνή του Αρχαγγέλου και τη σάλπιγγα; 
Θα μας αναστήσει όλους εν μία ροπή, εν ριπή οφθαλμού, ώσπου ν' ανοιγοκλείσεις τα μάτια σου. Θα μάς αναστήσει όλους δυνάμει της δικής Του Αναστάσεως.

»Οι ψυχές θα επιστρέψουν στα σώματα απ' όπου έφυγαν, τότε που έφυγαν, και τα σώματα θα αναστηθούν. Όταν λέει το Πιστεύω, “προσδοκώ ανάσταση νεκρών”, εννοεί σωμάτων, η ψυχή δεν πεθαίνει, είναι αθάνατη. Η ψυχή έχει αρχή και δεν έχει τέλος. Η ψυχή είναι αιώνια. Γι’ αυτό μιλάμε για αιώνια ζωή γιατί έχουμε αιώνια ψυχή.

 »Η ψυχή όταν φεύγει, πάει εκεί από όπου προήλθε. Είναι το φύσημα του Θεού, κατά τον Κολοκοτρώνη. Πάει στον Θεόν της. Πάει στον Ουρανό. Διότι, ο άνθρωπος έχει δύο συστατικά, ένα επίγειο, το σώμα του, κι ένα ουράνιο, την ψυχή του. Όταν γίνεται αυτός ο διχασμός που λέει ο Χριστός στο Ευαγγέλιο, το χώρισμα, το ένα πάει στη γη εξ ης προήλθε και το άλλο πάει στον Ουρανό, από όπου προέκυψε».

Από το βιβλίο, Το Μεγάλο Μυαλό, π. Ανανίας Κουστένης, Εκδόσεις Άθως, Α’ Έκδοση Μάιος 2023, Β’ Έκδοση Νοέμβριος 2023

...καί λίαν πρωῒ τῆς μιᾶς σαββάτων ἔρχονται ἐπί τό μνημεῖον, ἀνατείλαντος τοῦ ἡλίου....



Διαγενομένου τοῦ σαββάτου Μαρία ἡ Μαγδαληνὴ καὶ Μαρία ἡ τοῦ ᾿Ιακώβου καὶ Σαλώμη ἠγόρασαν ἀρώματα ἵνα ἐλθοῦσαι ἀλείψωσιν αὐτόν. 

καὶ λίαν πρωῒ τῆς μιᾶς σαββάτων ἔρχονται ἐπὶ τὸ μνημεῖον, ἀνατείλαντος τοῦ ἡλίου. καὶ ἔλεγον πρὸς ἑαυτάς· τίς ἀποκυλίσει ἡμῖν τὸν λίθον ἐκ τῆς θύρας τοῦ μνημείου; καὶ ἀναβλέψασαι θεωροῦσιν ὅτι ἀποκεκύλισται ὁ λίθος· ἦν γὰρ μέγας σφόδρα.

 καὶ εἰσελθοῦσαι εἰς τὸ μνημεῖον εἶδον νεανίσκον καθήμενον ἐν τοῖς δεξιοῖς, περιβεβλημένον στολὴν λευκήν, καὶ ἐξεθαμβήθησαν. ὁ δὲ λέγει αὐταῖς· μὴ ἐκθαμβεῖσθε· ᾿Ιησοῦν ζητεῖτε τὸν Ναζαρηνὸν τὸν ἐσταυρωμένον· ἠγέρθη, οὐκ ἔστιν ὧδε·

 ἴδε ὁ τόπος ὅπου ἔθηκαν αὐτόν. ἀλλ᾿ ὑπάγετε εἴπατε τοῖς μαθηταῖς αὐτοῦ καὶ τῷ Πέτρῳ ὅτι προάγει ὑμᾶς εἰς τὴν Γαλιλαίαν· 

ἐκεῖ αὐτὸν ὄψεσθε, καθὼς εἶπεν ὑμῖν. καὶ ἐξελθοῦσαι ἔφυγον ἀπὸ τοῦ μνημείου· εἶχε δὲ αὐτὰς τρόμος καὶ ἔκστασις, καὶ οὐδενὶ οὐδὲν εἶπον· ἐφοβοῦντο γάρ.

Δεν λέμε ότι ο Χριστός ''Αναστήθηκε", αλλά λέμε ότι "Ανέστη".


Δεν λέμε ότι ο Χριστός ''Αναστήθηκε", αλλά λέμε ότι "Ανέστη".
 "Χριστός Ανέστη εκ νεκρών". 
Αν λέγαμε ότι ο Χριστός "Αναστήθηκε", θα σήμαινε, ότι τον Ανέστησε κάποιος. 
Όμως ο Κύριος Ανέστη εκ νεκρών αυτεξουσίως.
π. ΕπιφάνιοςΘεοδωρόπουλος

Ἐμεῖς οἱ Ὀρθόδοξοι θά κατακριθοῦμε, ἀπό τόν κενό τάφο τοῦ Χριστοῦ, ἀλλά καί τόν κενό τάφο τῆς Παναγίας μας.


Ἐμεῖς οἱ Ὀρθόδοξοι θά κατακριθοῦμε, ἀπό τόν κενό τάφο τοῦ Χριστοῦ, ἀλλά καί τόν κενό τάφο τῆς Παναγίας μας.
Οἱ ἄλλοι (ἑτερόδοξοι), θά κατακριθοῦνε ἀπό τόν γεμάτο τάφο τῶν ἀρχηγῶν τους.
Ἐμεῖς θά κατακριθοῦμε, γιατί δέν πιστεύουμε στήν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ καί οἱ ἄλλοι θά κατακριθοῦν, γιατί πιστεύουν σέ πεθαμένους ἀνθρώπους.
Τήν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ, ὁ σατανᾶς τήν μισεῖ. Γι΄ αὐτό καί ὅταν πεῖς, Χριστός Ἀνέστη, σέ ἕναν αἱρετικό, τό μόνο πού δέν θά σοῦ πεῖ εἶναι, Ἀληθῶς Ἀνέστη!

 Δημήτριος Παναγόπουλος-Ἱεροκήρυκας

1914. Πάσχα στην Καππαδοκία


1914. Πάσχα στον Ιερό Ναό Αγίου Κωνσταντίνου στην ελληνική συνοικία Άι Κοστέν (Άγιος Κωνσταντίνος) του Ντέβελι Καισαρείας Καππαδοκίας. Ο Ναός δεν υπάρχει πια.

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ και γι'αυτό αγαπάς τη ζωή και δεν φοβάσαι τον θάνατο...


ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ και γι'αυτό«αγαπάς τη ζωή και δεν φοβάσαι τον θάνατο,όχι γιατί είσαι δυνατός ή ενάρετος αλλά γιατί βρίσκεσαι εκεί που δεσπόζει ο και νεκρών και ζώντων την εξουσίαν έχων.Και κανείς δεν μπορεί να περιορίσει τον Αναστημένο που περνά κεκλεισμένων των θυρών»

(π.Βασίλειος Ιβηρίτης από το πρόσφατο βιβλίο του "Αποτυπώματα")

-Η εικονογραφική σύνθεση είναι του Μπάμπη Πυλαρινού.

Τα Μέρη που πέρασε ο Χριστός τις τελευταίες ημέρες του στη γή

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!
«Πάσχα κυρίου Πάσχα..Εορτή των Εορτών και Πανήγυρις των Πανηγύρεων».
(Στο Σχεδιάγραμμα, τα Μέρη που πέρασε ο Χριστός τις τελευταίες ημέρες του στη γή, εκεί που Μαρτύρησε και Ανεστήθη!)

Χάθηκε ο θάνατος!!!

 

πηγή

Πάσχα των Ελλήνων - Γιώργος Νταλάρας

                           

" Τάφω παρεδώκατε αλλ' εξουσία εαυτού ανέστη ο Κύριος " !


Όλα τα μέτρα τα πήραν !
" Ησφαλίσαντο τον τάφον,
σφραγίσαντες τον λίθον ,
μετά της κουστωδίας..."
Μέτρα όχι αστεία !...Αστακός ο τάφος ...
Όταν ο " Καίσαρας " έχει θεό μόνο τα μέτρα και τους άνομους νόμους ..."

Μάτην φυλάττεις τον τάφον, κουστωδία.Ου γαρ καθέξει τύμβος αυτοζωία.
Δεν μπορεί ο τάφος και η κουστωδία του να κρατήσουν Αυτόν που είναι ο ίδιος η Ζωή.

" Τάφω παρεδώκατε αλλ' εξουσία εαυτού ανέστη ο Κύριος " !
( Αντίφωνο ιβ', Μ. Πέμπτη εσπέρας )

ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΕΡΚΥΡΑΣ, ΠΑΞΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΠΟΝΤΙΩΝ ΝΗΣΩΝ Κ. ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΠΑΣΧΑ 2024


Αγαπητοί μου πατέρες και αδελφοί, παιδιά μου εν Κυρίω αγαπημένα, ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!

Η Ανάσταση του Χριστού μας, την οποία τόσο μεγαλόπρεπα εορτάζουμε, είναι γεγονός μοναδικό στην ιστορία του κόσμου και αποτελεί το θαύμα όλων των αιώνων. Ταυτόχρονα, ως υπέρλογο γεγονός, έχει σαφώς εσχατολογικές προεκτάσεις. Μαρτυρεί την άπειρη αγάπη του Θεού Πατρός για κάθε έναν από εμάς. Παρά την εγωιστική επιμονή μας στο κακό και στην αμαρτία, αποτελεί ανεξάντλητη πηγή χάριτος και δωρεών, είναι το επιστέγασμα της αποκαταστάσεως και της ανακεφαλαιώσεως του μεταπτωτικού ανθρώπου και ολόκληρης της δημιουργίας.

Πριν την Ανάσταση του Χριστού ο θάνατος ήταν φοβερός για τον άνθρωπο. Μετά την Ανάσταση του Χριστού, γίνεται ο άνθρωπος φοβερός για τον θάνατο, αφού έχει πλέον τη δυνατότητα να μεταβεί από την φθορά στην αφθαρσία της αιωνίου ζωής και να κατανοήσει θεολογικά το μυστήριο της θείας Οικονομίας.

Ένα εύλογο ερώτημα που προκύπτει στη σκέψη πολλών αδελφών μας είναι: γιατί ήταν απαραίτητη η Ανάσταση του Χριστού; Η απάντηση είναι πως ήταν απαραίτητη γιατί έφερε νέες, σωτηριολογικές προοπτικές για το γένος των ανθρώπων.